• Robotyka

      • Robotyka w klasach I-III
        • Robotyka w klasach I-III

        • 09.12.2020 14:03
        • Robotyka
        • Zmieniające się czasy zaowocowały nowymi trendami w edukacji – od wielu lat szkoły starają się kłaść coraz większy nacisk na rozwój takich kompetencji jak kreatywność, umiejętność logicznego myślenia, rozwiązywania problemów i współpracy. Są to kompetencje, które nie dezaktualizują się wraz ze zmieniającą się rzeczywistością i pozwalają na łatwą adaptację do nowego otoczenia.

          Jednym z bardziej obiecujących narzędzi, o których mówi się w kontekście rozwijania tych kompetencji jest nauka programowania.

          Uczniowie chętnie uczęszczają na zajęcia robotyki:

          wykorzystując klocki LEGO nabywają  umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów
          – projektując i budując roboty dzieci rozwijają wyobraźnię i pobudzają kreatywność
          –  systematyczne zajęcia, jeden raz w tygodniu ( 2 jednostki lekcyjne), sprzyjają przyswajaniu wiedzy i umiejętności
          –  uczą pracy w zespole, kształtują pozytywne postawy społeczne
          – sukcesywnie  podnoszą umiejętności interpersonalne
          – poprzez zabawę i praktykę dzieci z łatwością przyswajają wiedzę z zakresu m.in. matematyki, informatyki, fizyki, automatyki.

          Edukacyjne języki programowania mają w przeważającej większości formę graficzną lub tekstowo-graficzną. Do programowania wykorzystujemy w nich ograniczoną ilość instrukcji, które wybieramy z dostępnej biblioteki i układamy w logiczny ciąg tworząc program. Przeciąganie instrukcji odbywa się w intuicyjnej dla dzieci formule drag-and-drop (ang. przeciągnij i upuść) a same instrukcje mają postać kolorowych klocków lub bloczków, rozróżnianych za pomocą ikon lub napisów. 

          Realizując program do zajęć z Robotyki z wykorzystaniem Zestawów LEGO WeDo uczniowie korzystają z platformy elearning.robocamp.pl . Ćwiczenia obejmują trzy grupy tematyczne : CityCAMP WeDo, SafariCAMP WeDo, StarCAMP WeDo.

           

          Każda lekcja zawiera:

          • obszerne wprowadzenie do lekcji wraz ze zdjęciami i animacjami,

          • szczegółowe instrukcje budowy robota LEGO WeDo,

          • instrukcję programowania krok po kroku,

          • testowanie, modyfikowanie, ulepszanie programu,

          • mini gry edukacyjne i inne dodatki.

          Przewidywane efekty :

          - wprowadzenie do graficznego języka programowania używanego w LEGO WeDo,

          - poszerzenie wiadomości z zakresu nowych technologii i robotów, które usprawniają życie w mieście i kosmosie,

          - budowanie, programowanie i odkrywanie sprytnych modeli zwierząt jako wzorowanie się na pomysłowości Matki Natury

           

           

          OPRACOWAŁA

           

          mgr Ewa Kłosowska

          nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

          w Szkole Podstawowej nr 3 w Działdowie

           

        • Wróć do listy artykułów